Voor dat laatste maak je gebruik van een andere tool: de concurrentiematrix. Concurrentiematrix maken. Heb je alle gegevens verzameld? Dan is het tijd voor de analyse middels een concurrentiematrix. Daarin zet je de onderzochte bedrijven af tegen de onderzoekscriteria, bijvoorbeeld: prijs, kwaliteit en duurzaamheid. Per onderdeel geef je een ...
Het trendrapport brengt de de markt voor elektrische opslag in kaart. Het definieert 5 toepassingsgebieden waarvoor elektrische opslag in 2021 al ingezet wordt. Naast …
Een ander zeer krachtig instrument komt van INSEE.Het gaat om ODIL, het acroniem voor "Outil d''aide au diagnostic d''implantation locale".We hebben hieraan al een speciaal artikel gewijd, waain u meer details vindt. …
Hieronder volgt een stappenplan voor het uitvoeren van een goede concurrentenanalyse. Stap 1 – Opsomming eigen productportfolio Beschrijf kort het eigen portfolio waarin de organisatie actief is. Stap 2 – Identificeren …
Beste voor analyse van digitale en sociale aanwezigheid. via Hootsuite Hootsuite is een uitgebreide tool voor marketingstrategie en sociale-mediabeheer die veel Teams gebruiken voor concurrentieanalyse. Vanuit één enkel dashboard kunt u tegelijkertijd berichten plaatsen op verschillende social media accounts en een regelmatig postschema ...
De Concurrentieanalyse helpt je om je concurrentie te begrijpen. Het biedt ondersteuning bij het vinden van je unieke positie in de markt. Met de analyse maak je een inschatting van de sterktes en zwaktes van je concurrenten. Met deze kennis over je concurrenten kun je effectieve strategieën kiezen die jouw concurrentievoordeel vergroten.
Staatssecretaris Van Veldhoven informeert de Tweede Kamer over de voortgang van de strategische aanpak batterijen in transport, energieopslag en …
Door het uitvoeren van een concurrentieanalyse leer jij wie je concurrenten zijn en hoe jouw business zich tot die van hen verhoudt. Hieruit haal je je sterke punten, maar ook de punten waarop je eventueel zou kunnen …
Kortingen voor klanten die voor de eerste keer iets kopen; Andere eigenschappen die de moeite waard zijn om te onderzoeken; Stap 3: Verdeel je lijst in primaire en secundaire concurrenten. Het eerste wat je op je …
Nadat het Social Media Concurrentie model is doorlopen en is vastgesteld welke assen voor de organisatie van belang zijn, kan worden bepaald binnen welke assen de grootste kansen liggen. Vaak kan het uitblinken op één as van positieve invloed zijn op andere assen. Voor het verhogen van het resultaat zijn op iedere as andere stappen vereist.
Voor meer info, bekijk ons cookiestatement Jij bepaalt wat je deelt. Wat je kiest in Mijn ING geldt vanzelf ook op ing en al onze apps. Je keuze kan je natuurlijk altijd aanpassen. Compleet. Voor internetbankieren, analyse, social media en persoonlijke ING-aanbiedingen op website/apps van ING en andere partijen binnen en buiten Europa. ...
Het model is in te zetten voor specifieke product-markt combinaties (afgekort PMC''s), merken of business-units. Input voor confrontatiematrix. Het is raadzaam om de concurrentieanalyse te gebruiken in combinatie met de SWOT en confrontatiematrix. Deze aanpak levert een beeld van de markt-fit op. Vanuit dit beeld kun je de interne factoren ...
De resultaten worden bijvoorbeeld verwerkt in checklists, tabellen of grafieken. Zo krijgt u een makkelijk overzicht dat aangeeft waar voor uw onderneming juist de kansen liggen. Een dergelijke analyse vergt wat onderzoek, maar het is het meer dan waard. U kunt het zelf doen, of een professional inschakelen om u hierbij te helpen.
Concurrentieanalyse is een proces van het begrijpen van de substituten voor een product. Het bestaat uit verschillende bedrijven die concurreren met een product of dienst, voor klanten. Er zijn verschillende manieren om een concurrerende studie te maken, laten we beginnen met de meest voorkomende, de prijs.
Onderzoek welke concurrenten hetzelfde product of dienst aanbieden (directe concurrentie). Doe hetzelfde voor bedrijven die soortgelijke alternatieve producten of diensten aanbieden. Vervolgens kies je de belangrijkste concurrenten uit. 2. Onderzoek de strategie. Probeer erachter te komen welke strategie je concurrenten hanteren.
Op dit moment domineren lithium-ion batterijen de markt voor energieopslag. Ze worden gebruikt in alles, van mobiele telefoons tot elektrische voertuigen. Hoewel ze veel …
Niet alleen voor startups, elke stap in de levenscyclus van een bedrijf kan baat hebben bij het gebruik ervan. Laten we eens kijken waarom je een concurrentieanalyse moet uitvoeren: Concurrentieanalyse onthult de acties van uw concurrenten en identificeert hoe zij het succes van uw bedrijf kunnen beïnvloeden.
Of je voor iedere concurrent een analyse moet maken hangt een beetje af van de markt waarin je actief bent. Als er niet heel veel concurrenten zijn is het aan te raden om voor al deze partijen een analyse te maken, je weet dan zeker dat je niets vergeet. Je hebt dan het beste beeld van de markt en de concurrentie en daar gaat het uiteindelijk om.
De vermogenskarakteristieken van batterijen voor gebruik in voertuigen verschillen aanzienlijk van die welke doorgaans worden gebruikt voor energieopslag; Batterijen …
Neem voor elke sectie ruimte in voor zowel de informatie van je concurrenten als die van je bedrijf. Deze vergelijking naast elkaar is een belangrijk onderdeel van het analyseraamwerk, want je kunt zien waar je goed presteert, en wanneer er mogelijkheden zijn om te verbeteren. Zorg ervoor dat je beide opneemt om het meeste uit je analyse te halen.
Heel wat informatie over uw concurrenten ligt zomaar voor het grijpen in krantenartikels, gespecialiseerde vakbladen, jaarrapporten en dergelijke. Hieronder geven we een overzicht van de belangrijkste bronnen die u kunt gebruiken. We maken een onderscheid tussen strategische en financiële bronnen.
Dit artikel geeft een overzicht van de huidige markt voor energieopslag en schetst de kansen en de complexiteit die gepaard gaan met investeringen en operationele …
De energieopslag-lithiumbatterijen van Redway Power zijn op maat gemaakt voor residentiële, net-schaal- en back-upstroomtoepassingen en dragen bij aan het balanceren van de energievoorziening ... Energieopslagbatterijen groothandel bieden een scala aan mogelijkheden voor het opslaan van elektrische energie. Deze batterijen worden vaak gebruikt ...
Voor het financiële luik van de concurrentieanalyse maakt u gebruik van de Ondernemingsradar. Dat is een handige tool waarmee u eenvoudig en razendsnel de financiële gegevens (omzet, rentabiliteit, geschatte bedrijfswaarde, ?) van uw belangrijkste concurrenten ophaalt, filtert en in een overzichtelijk rapport giet. ...
Vroeger namen veel mensen de trein of de bus voor een lange reis. Door de prijsdaling in de luchtvaart is het vliegtuig een substituut geworden voor de trein of de bus. Onderlinge rivaliteit. Bij deze kracht analyseer je de …
Dit is voor de fietsenwinkel dus een optimale kans om zichzelf te onderscheiden van de rest. Winnen van je concurrenten? Wij van Places helpen je graag met je service en bekendheid. Zo kun je gebruikmaken van de Places Antwoordservice, waarmee jij 24/7 bereikbaar bent voor je klanten.
Wat voor prijsstructuur hebben ze en op welke doelgroep mikken ze? Door de eigenschappen van je competitie in kaart te brengen, ontdek je waar jij uniek in bent. De concurrentieanalyse is het fundament voor je winnende marketingstrategie of eventuele productoptimalisaties (interne link).
Deze bedrijven hebben bijvoorbeeld dezelfde doelgroep voor ogen, hanteren hetzelfde prijsbeleid en/of vervullen dezelfde behoefte. Niveau 2: dit zijn de bedrijven die zich misschien richten op een ander segment, opereren vanuit een andere plaats of een andere ondernemingsvorm hebben. Voor nu is niveau 1 het belangrijkst.