Door hun technologieën voor duurzame energie te combineren, laten Shell en Alfen zien hoe de toekomst van het laden van elektrische auto''s bij tankstations in Nederland eruit gaat zien. De bedrijven hebben hun krachten gebundeld in een pilotproject waarbij de technologieën voor batterijopslag, EV-laadstations en andere ondersteunende oplossingen samenkomen.
Accelera by Cummins, Daimler Truck & Busses US en PACCAR gaan samenwerken om de productie van batterijcellen in Amerika te versnellen en de …
Mensen stappen weg van overstroomde gel-energieopslagbatterijen. Op lithium gebaseerde batterijen hebben een hoge energieopslagcapaciteit en houden het totale gewicht laag. Sterker nog, dat …
Dit kan helpen de productiekosten van elektrische auto''s te verlagen en de industrie te stimuleren om milieuvriendelijkere oplossingen te zoeken. ... Ondanks dat voor de productie van elektrische auto''s (inclusief de batterijen) meer energie nodig is en meer CO2 wordt uitgestoten dan bij de productie van traditionele benzine- en dieselauto ...
Merken voor energieopslagsystemen. Voor energieopslag zijn er diverse merken die een passende oplossing bieden. Zo worden de accu''s van FIAMM gebruikt als noodstroomvoorziening om de continuïteit van de energietoevoer naar kritische toepassingen te waarborgen in geval van stroomonderbrekingen.. Daarnaast bieden we bij Elfa de energieopslagsystemen van Cegasa …
Bijvoorbeeld als er ineens veel stroom geleverd moet worden (piekbelasting) bij het laden van meerdere auto''s op een bedrijventerrein of bij het inschakelen van een airco, lift of andere zware apparatuur. De batterij kan dan als buffer dienen om deze piekvraag op te vangen. ... Je komt in aanmerking voor de regeling als je een bedrijf bent en ...
Voor de energietransitie is dat momenteel nog een belangrijk knelpunt. Dus het voelt goed om een bijdrage te kunnen leveren aan een van de mogelijke oplossingen voor dat probleem." Olaf Adan - Hoogleraar bij TU/e en principal scientist bij TNO. Zo werkt de warmtebatterij. De grootste uitdaging is de stabiliteit van de zoutdeeltjes.
Het is steeds de visie en ambitie van Jan De Nul om een voortrekkersrol in de energietransitie in te nemen", legt Julie De Nul, CEO van Jan De Nul uit. "Wij namen de conceptuele studie, de aanbesteding en de integratie van de verschillende modules voor onze rekening en zullen instaan voor het onderhoud van het batterijsysteem tijdens de 4-jarige …
Zonne- en windenergie zijn gratis, u betaalt dus enkel voor de plaatsing en het onderhoud van de installatie. De initiële investering is al op 5 à 10 jaar terugverdiend. Met een gemiddelde levensduur van 15 jaar is uw installatie …
Goedkope batterijen maken elektrische auto''s voor steeds meer mensen bereikbaar en blazen de stokkende energietransitie in de auto-industrie nieuw leven in. Maar tegelijk dreigt een miljardenstrop voor batterijbouwers. ''De evolutie is catastrofaal voor het Europese industriebeleid.''
emissiehandelssysteem (EU-ETS) in 2005 in de EU een grens voor de totale emissies van enkele sectoren van de energievoorziening en energie-intensieve industrieën en — sinds 2012 — voor die van vluchten binnen de EER. 2, en is er een marktplaats voor emissiequota gecreëerd. De EU wilde hiermee onder meer de energiesector ertoe
Je kunt de stroom alleen gebruiken voor je auto zelf, niet voor je apparaten in huis of om terug te leveren aan het stroomnet. Dit kan in de toekomst mogelijk wel. 03. Collectieve technieken voor minder milieubelasting. Er zijn ook grootschalige, collectieve technieken voor energieopslag. Denk bijvoorbeeld aan woonwijken die met een ...
Batterijen: de oplossing van de toekomst. Jij bent geïnteresseerd in batterijen, groene energie en hernieuwbare energieopslag?Dan ben je hier bij Yuso aan het juiste adres. Yuso is immers uitgegroeid tot een belangrijke speler op de energiemarkt en is sinds 2012 actief in Nederland, België en Zwitserland.Yuso is gespecialiseerd in het inkopen van overtollige …
Bijvoorbeeld hoeveel elektriciteit nodig zal zijn voor de industrie, of hoeveel van welke energiebron de gebouwde omgeving gaat gebruiken voor de warmtevoorziening. Met de Routekaart Energieopslag brengen we de verwachte ontwikkelingen in Nederland in kaart en welke acties nodig zijn om opslag te bevorderen, op korte en lange termijn."
Ontdek in detail wat solid state-batterijen zijn, hun potentiële voordelen ten opzichte van de bestaande EV-batterijtechnologie, de uitdagingen die de productie ervan …
Als we Van Nimwegen mogen geloven, is zijn "basaltbatterij" de enige serieuze optie voor grootschalige energieopslag. Al was het alleen al omdat er geen andere serieuze oplossingen zijn. ... Industrie. Zijn uitvinding wordt steeds bekender, maar op zijn 76e is Van Nimwegen niet van plan om nog jaren een bedrijf te runnen. ''Gelukkig zijn ...
De missie van het Battery Competence Cluster NL is om unieke batterijcompetenties en -kennis met het ecosysteem te ontwikkelen en toegankelijk te maken voor de Nederlandse industrie. …
De auto-industrie ondergaat een snelle transformatie, met naar verwachting grote veranderingen in 2023. Dit artikel van Oscar Forster verkent de belangrijkste trends en de potentiële routekaart voor de auto-industrie dit jaar, gebaseerd op inzichten van experts uit de sector. Trends die de toekomst van de auto-industrie bepalen
De automobielsector blijft een belangrijke rol spelen in de economie en de werkgelegenheid in België en Luxemburg. In totaal hebben we het hier over 160.000 directe en indirecte banen. Beide landen zijn ook koploper in …
Sinds 2020 zet ACC haar knowhow in om op grote schaal betrouwbare, krachtige en concurrerende batterijen te ontwerpen, te produceren en op de markt te brengen. …
Dit is een samenwerkingsverband tussen de overheid, academici en de accu- en auto-industrie met als doel de productie van solid state-batterijen vanaf 2030 uit te rollen.
Batterijen spelen een cruciale rol in de moderne industrie en zijn een essentieel onderdeel van de energietransitie.Ze bieden niet alleen oplossingen voor energieopslag, maar vormen ook de basis voor innovatieve technologieën die de toekomst van energieopslag, maar vormen ook de basis voor innovatieve technologieën die de toekomst van
Batterijen en oplossingen voor energieopslag zijn onderwerpen waar veel belangstelling voor is. De grootste reden hiervoor is het terugdringen van CO 2-uitstoot in …
Het succes en de problemen van de onduurzame Li-ion batterij. Li-ion batterijen zijn overal te vinden. Ze zitten in onze smartphones, laptops, elektrische auto''s en tegenwoordig ook in onze huizen. Volgens het EESI, een …
De stimulansen voor het accepteren van elektrische auto''s door consumenten en de focus van de industrie op duurzaamheid zullen waarschijnlijk toenemen. Een van de landen die het meest door deze verschuiving wordt getroffen, is Duitsland, dat op het gebied van voertuigen op fossiele brandstoffen de grootste verdienende natie is.
Febiac, de Belgische automobielfederatie, heeft de inschrijvingscijfers van de eerste drie kwartalen van dit jaar geanalyseerd. Bijna de helft van alle nieuwe auto''s in België zijn geëlektrificeerde modellen. Het meest geregistreerde model is 100 procent elektrisch en het gemiddelde CO2-niveau heeft een nieuw historisch dieptepunt bereikt. In de hand gewerkt …
Werkplaatsen moeten de ontwikkelingen in de auto-industrie omarmen door zich voor te bereiden op de toenemende aanwezigheid van elektrische voertuigen. Door op de …
Kansen in de batterij-industrie. Batterijen en oplossingen voor energieopslag zijn onderwerpen waar veel belangstelling voor is. De grootste reden hiervoor is het terugdringen van CO 2-uitstoot in bijvoorbeeld de auto-industrie, vrachtwagen- en bussenindustrieën, en lucht- en scheepvaart. Dit onderzoek gaat in op 2 soorten kansen:
De Battery Workforce Challenge, een publiek-private samenwerking en Noord-Amerikaanse ingenieurswedstrijd tussen de Amerikaanse Ministerie van Energie (DOE), Stellantis en …
Energieopslag staat voor de uitdaging om elektrische energie om te zetten in een andere vorm, die weer omgezet kan worden in elektrische energie als er veel vraag naar is. ... Toekomstige commerciële toepassingen (vanaf 2030 tot 2035) voor deze batterijen zijn voor stationaire toepassingen (industrie en nutsbedrijven) en consumentenopslag ...
Het programma zet in op duurzame en circulaire batterijen, die belangrijk zijn voor de mobiliteitssector en voor energieopslag van duurzaam opgewekte energie. Het laatste …